Інклюзивна освіта


Міжнародна конференція “Інклюзія. Досвід, який спрацював. Голоси змін”

14 вересня 2019 року в місті Львів відбулася міжнародна конференція “Інклюзія. Досвід, який спрацював. Голоси змін” .
Одна надихаюча конференція здатна змінити підхід до освіти.
Спікер конференції : Dr .Theresa Cianciolo MA , MS, PhD USA Vermont  надихнула освітян змінити погляд на підхід до освіти.
Це був справжній інтенсивний формат освітньої конференції, на якій піднімалися питання:
– Стратегія інклюзивної освіти , мета .
– Організація інклюзивної освіти в США від д/у до робочого місця .
– Результати , які очікуються та методи їх виконання . Які результати насправді .
– Моніторинг та оцінка .
– Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами .
– Вчитель – предметник , асистент дитини , асистент вчителя – освіта , обов’язки .
– Участь батьків .
– Шкільні уроки закінчилися . Що далі ? Додаткові освітні послуги
– Професійна освіта дітей з особливими освітніми потребами , реалізація своїх здібностей .
– Ставлення до дітей з особливими освітніми потребами : повага та емпатія , соціальна відповідальність .Фантастика чи дійсність.

Cемінар «Інклюзивна освіта: запитання та відповіді»

10 вересня 2019 року  заклад взяв участь в семінарі «Інклюзивна освіта: запитання та відповіді» за участю громадської організації «Українська спілка інвалідів – УСІ» та директорату інклюзивної та позашкільної освіти м. Києва. На семінарі була висвітлена інформація щодо впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Своїм досвідом з вінницькими колегами та батьками поділилась керівник експертної групи з питань інклюзивного навчання Самсонова Лариса Станіславівна.

Відкриті уроки у класах з інклюзивною формою навчання для слухачі курсів ВАНО

15 березня  на базі закладу проведено уроки у класах з інклюзивною формою навчання. Слухачі курсів ВАНО мали можливість ознайомитися з роботою вчителів початкових класів  та асистентів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.

Проведено урок математики у 1-Д класі (вчитель Мартинюк О.Д., асистент вчителя Вітюк І.Р.) та урок з основ здоров’я у 2-Б класі (вчитель Нагребецька О.Е., асистент вчителя Никончук Н.Д.).

Асистенти вчителя  під керівництвом учителя працюють з учнями індивідуально та в невеликих групах, виконуючи різну діяльність для підсилення та покращення вивчення освітньої програми.

Асистенти вчителів разом з учителями збагачують навчальну програму й допомагають учням набувати вмінь та знань, які їм будуть необхідні для повноцінного життя в класі, в школі та в суспільстві.

“Рівний рівному”

У закладі з 03.12.2018 року по 07.12.2018 року було проведено інформаційно-роз’яснювальний тижневик «Рівний рівному» щодо впровадження інклюзивної освіти.

У всіх класах протягом тижневика проведені уроки доброти  «У душах людських хай палає тепло». Оформлено змінний стенд «Щоб нас розуміли, щоб ми розуміли». У день відкриття декадника після 3 уроку проведено засідання старостату на тему   «Кожна людина унікальна та неповторна». На нараді вчителів початкових класів виступила керівник МО Кухар М.П. на тему «Інклюзивна освіта в школі. Всі ми різні, всі ми рівні». Заступником директора з навчально-виховної роботи Лепетун Л.В. проведено моніторинг готовності педагогічного колективу до впровадження інтегрованого та інклюзивного навчання.

З 03.12.2018 року по 07.12.2018 року відбулася виставка дитячих робіт на тему «Повір у себе, і в тебе повірять інші», на якій були представлені вироби та композиції дітей з особливими освітніми потребами.

Заступником директора з навчально-виховної роботи Лепетун Л.В., та класними керівниками тих класів, де навчаються діти з інвалідністю, проведено індивідуальну роботу з окремими батьками  щодо часткової інтеграції у навчальний заклад. Класні керівники тих класів, де навчаються діти, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, постійно залучають їх до позакласної й виховної роботи. Діти з особливими потребами беруть участь у проектах, акціях, екскурсіях, конкурсах.  

Проведено батьківський лекторій  «Робота в родині, що має дитину з обмеженими можливостями». У бібліотеці закладу Васильченко Л.В. було оформлено тематичну виставку до Міжнародного Дня людей з інвалідністю.

Для того, щоб реалізація інклюзивної освіти була успішною, в закладі  створюються відповідні умови – матеріально-технічна база, методичне забезпечення, відповідне навчання педагогів працювати в умовах інклюзії, в рамках самоосвіти поглиблюються  знання з педагогіки та психології.