Педагогічна майстерність


Предметно-методичний декадник вчителів художньо-естетичного циклу

 

“Ми творимо нову українську школу!”

28 березня вчителі закладу працювали під гаслом “Ми творимо нову українську школу!”. Усі небайдужі знову грали і навчалися, занурювались в атмосферу творчості, змагання та задоволення.

Спасибі Марині Кухар, Анжелі Затхей та Ользі Мартинюк за цікавий та корисний тренінг з ЛЕГО. Бажаємо творчих успіхів!

Тренінг «Нова українська школа: реалізація в дії»

25 березня на базі закладу проведено тренінг «Нова українська школа: реалізація в дії» з професійним тренером Жанною Вихрестенко.

Реформа системи шкільної освіти в Україні – це не лише ухвалення нового закону і запровадження концепції. Передусім йдеться про психологічну готовність педагогів працювати і у новому нормативному полі, і у новому полі суспільних очікувань.

Вчителю надається більше свободи, але й очікується більше відповідальності та самостійності. З введенням нового навчального стандарту повинні змінитися зміст і результати навчання, методики викладання. Новий підхід передбачає партнерство і наставництво у відносинах між учителем і учнями, підтримку дітей, розвиток у них критичного, креативного мислення, самоповаги і впевненості в собі. Учителю надається більше свободи, відповідальності та самостійності. Він має стати лідером в освіті.

Саме як підвищити рівень якості освітнього простору і навчального процесу, як сприяти розвитку емоційного інтелекту та впроваджувати практику ненасильницького спілкування, як стати лідером в освіті йшла мова на зустрічі «Нова українська школа: реалізація в дії».

Тренінг спрямований на розвиток особистості і визначає готовність педагогів змінюватися, відмовлятися від стереотипів.

Ми творимо нову українську школу. Кожен учасник отримав сертифікат. Це НАШ вибір про НАШУ підготовку, перепідготовку, стажування, підвищення кваліфікації і якості життя.

Конкурс професійної майстерності

З 21 по 25 січня у закладі проведено шкільний конкурс професійної майстерності «Незабутня ранкова зустріч-2019». Участь приймали усі класні колективи 1-х класів та пілотні 2-А та 2-В класи. Вчителі показали високу майстерність та креативний підхід.

Учні 1-А класу разом з Затхей А.О. показали свої вміння працювати у групах. Учні 1-Б (вчитель Кухар М.П.) та 1-В (вчитель Нагребецька О.Е.) вміють висловлювати власні думки, доповнювати друзів класної спільноти. У 1-Г класі разом з Джаламагою А.В. проводяться цікаві досліди. А у  1-Д класі діти полюбляють отримувати незвичайні щоденні новини від Мартинюк О.Д.. Ярова Г.М. навчає своїх учнів 1-І класу бути уважними, творчими та працьовитими.

Цікаво проходять ранкові зустрічі й у 2-х класах з вчителями Голошивець В.П. та Коцюрубою О.М.. Тут другокласники виконують логічні завдання, полюбляють виконувати графічні диктанти.

Вітаємо учнів 1-І класу та Галину Миколаївну з перемогою!

Нехай щастить у міському конкурсі!

Засідання педагогічної ради на тему «Розвиток творчого потенціалу та життєвих компетенцій в умовах реалізації Концепції Нової української школи»

28 грудня у закладі проведено засідання педагогічної ради на тему «Розвиток творчого потенціалу та життєвих компетенцій в умовах реалізації Концепції Нової української школи».

Нетрадиційна форма проведення педради з використанням інтерактивних методів досягла своєї мети. В колективі панувала доброзичлива обстановка, вчителі з позитивними емоціями та враженнями переходили з однієї локації на іншу.  Суть використання інтерактивних  методів роботи на педраді в тому, що всі учасники залучені до процесу пізнання, формування висновків, створення певного результату, де кожен робив індивідуальний внесок, обмінювався знаннями, ідеями, способами діяльності. Адже, учителі – це люди, на яких тримається реформа.

У наш час технології та освіта сплетені досить тісно, практично у кожного вчителя є свої улюблені технологічні інструменти, які він використовує у своїй роботі, і які дозволяють йому дістати увагу учнів під час цікавих, захоплюючих шкільних занять. Обмін педагогічними ідеями поповнив самоосвітні кейси та портфоліо кожного присутнього.

Такий вид діяльності педагогічного колективу  дозволив не тільки отримати нові знання, а й розвиває пізнавальну діяльність, переводить її в більш високі форми кооперації та співробітництва.

Фестиваль педагогічних ідей

З 17.12.18 по 21.12.18 року в закладі було проведено фестиваль педагогічних ідей «Інтегрований урок у 1 класі» в рамках впровадження Нового Державного стандарту .

Одним із напрямків методичного збагачення уроків у початкових класах є проведення їх на основі інтеграції змісту. Інтеграція — це вимога часу!

Проведення таких уроків зумовлене насамперед підготовкою вчителя як багатопредметника, який сприймає початкову школу системно, а тому може організаційно і методично зв’язати близькі теми з різних предметів. Метою такого зв’язку є цікаве, різнобічне вивчення поняття, події, явища які є важливими для молодших школярів.

На інтегрованому уроці у 1-А класі з курсу «Я досліджую світ: природнича галузь та мовно-літературна галузь» з теми «Подорожуємо у часі» (вчитель Затхей А. О.), учні працюючи в групах,  проводили дослідження, що відбувається з предметами, речовинами у воді, презентували висновки, записували дані у таблицю, пояснювали, чому відбувається саме так. Під керівництвом Анжели Олексіївни шукали відповідь на запитання «Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина?». Учитель на уроці виховував цікавість, допитливість, бережливе ставлення до природи.

На інтегрованому уроці з математики і мистецтва з теми «Подорожуємо у часі» у 1-Б класі (вчитель Кухар М.П.) учні працювали в парах. Під час проведення математичної гри «Карусель» діти порівнювали числа, повторювали склад числа, працювали з конструктором LEGO «6 цеглинок». Разом з Мариною Петрівною малювали сніжинку, яка має шестикутну форму і складається з 6 променів. Працювали з геометричним матеріалом.  Проводили гру з м’ячем «Учора, сьогодні, завтра». На уроці учитель розвивав зв’язне мовлення дітей, увагу, фантазію.

На інтегрованому уроці в 1-В класі з курсу «Я досліджую світ: мовно-літературна галузь» з теми «Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Запис слів з відомими буквами. Буква я. Позначення букви я двома звуками» ( учитель Нагребецька О. Е.) учні працювали з конструктором LEGO «6 цеглинок».  З метою визначення місця букви я в словах та кількості звуків, які вона позначає, діти вправлялися у правильній вимові й наголошуванні слів. Учитель формував в учнів цілісний світогляд про навколишній світ, активізував їхню пізнавальну діяльність.

Цікаві завдання на інтегрованому уроці  з курсу «Я досліджую світ: природнича галузь» виконували учні 1-Д класу (вчитель Джаламага А.В.).  На уроці діти уявно подорожували у минуле та у майбутнє. У  минулому, за допомогою фотографій, діти побували у дитинстві та пригадали, якими вони були кілька років тому, оцінили та порівняли  як вони змінилися. У майбутньому вони були вченими, а саме дослідниками. Діти під керівництвом Анастасії Вячеславівни провели цікаві досліди, самостійно робили висновки. Учні вміють працювати у групах, допомагати один одному.

На інтегрованому уроці «Я досліджую світ» учні 1-Г класу ( учитель Мартинюк О. Д.) закріпили і систематизували знання  з теми «Нумерація чисел в межах 10» та повторили матеріал з теми «Що ти знаєш про неживу природу?». Урок проведено у формі подорожі. Ольга Дмитрівна використовувала різні прийоми подачі матеріалу, застосувала комбіновані форми роботи, які сприяли, формуванню математичних умінь і навичок, використовувала аудіовізуальні способи навчання (відео з прикладами).

Вивчаючи можливості інтегрованого навчання, можна зробити висновок, що за цією методикою — майбутнє. Змістовні та цілеспрямовані інтегровані уроки вносять у звичайну структуру шкільної освіти новизну, оригінальність, сприяють формуванню цілісної картини світу, розгляду предмета з кількох сторін, дозволяють систематизувати знання, створюють сприятливі умови для реалізації особисто орієнтованого, розвивального навчання молодших школярів. Методично правильні побудова і проведення інтегрованих уроків сприяють підвищенню зростання професійної майстерності вчителя, тому що вимагають від нього володіння методикою сучасних технологій освітнього процесу.

Предметно-методичний декадник вчителів початкових класів

Міський семінар для вчителів фізичної культури, які викладають у 1-4-х класах «Особливості організації освітнього процесу в умовах впровадження НУШ. Обговорення програм з фізичної культури відповідно до Нового Державного стандарту»

29 листопада 2018 року на базі закладу було проведено міський семінар для вчителів фізичної культури, які викладають у 1-4-х класах «Особливості організації освітнього процесу в умовах впровадження НУШ. Обговорення програм з фізичної культури відповідно до Нового Державного стандарту».

Директор закладу Вітюк О.Г. познайомила гостей з робою вчителів початкової школи в рамках впровадження Нового Державного стандарту, розповіла про здоров’язберігаючі заходи, які відбуваються протягом року.  Методист ММК Маринович В.М. наголосив на необхідності та ефективності проведення у 1-х класах інтегрованих уроків з фізичної культури, про користь рухливих перерв, про значення музичних руханок для здоров’я молодших школярів.

Учитель початкових класів Затхей А.О. розповіла про нововведення у змісті та формах проведення фізичної культури у 1-х класах у 2018-2019 навчальному році. Новими методиками та вправами з фізичної культури поділилася вчитель початкових класів Голошивець В.П. Присутні мали змогу виконати завдання, працюючи у групах. Також усім запам’яталася практична робота на підрахунок зайвих калорій та визначення вправ, які сприяють їх зниженню.

На високому рівні проведено інтегрований урок фізкультури з учнями 1-Д класу «Подорож сонячного промінчика в країну НУШ», вчитель фізкультури Губа С.М.. Цікаві завдання з використанням цеглинок LEGO  виконували учні 2-В класу на уроці фізкультури під керівництвом учителя початкових класів Коцюруби О.М..

Під гучні оплески глядачі зустрічали музичний ансамбль молодших класів «Вітерець» під керівництвом Мельничук К.М. та танцювальний колектив «Фантазія» під керівництвом Онофрійчук Л.М.

Міський семінар керівників методичних об’єднань учителів початкових класів «Реалізація інтегрованого підходу та технології навчання НУШ».

20 листопада 2018 року на базі закладу було проведено міський семінар керівників методичних об’єднань учителів початкових класів «Реалізація інтегрованого підходу та технології навчання НУШ».

Директор закладу Вітюк О.Г. познайомила гостей з робою вчителів початкової школи в рамках впровадження Нового Державного стандарту. Методист ММК Зима Л.Т. наголосила на необхідності та ефективності проведення у 1-х класах інтегрованих уроків та ранкових зустрічей.

Учитель початкових класів Відерська Н.О. поділилася досвідом роботи з курсу «Введення у шкільне життя». Нагребецька О.Е. довела, що інтегровані уроки у 1-х класах дають добрі результати, дозволяють систематизувати знання. Новою технологією навчання «Кроссенс» поділилася вчитель початкових класів Рудницька Л.Ю. Присутні мали змогу скласти кроссенс, працюючи у групах. Також усім запам’яталася робота з конструктором LEGO під керівництвом учителя початкових класів Затхей А.О., яка розповіла про доцільність використання конструктора в мовно-літературній галузі.

На високому рівні проведено інтегрований урок у 2-А та 2-В пілотних класах «Урок на двох» з теми «Територія» (вчителі Голошивець В.П., Коцюруба О.М.). Учасники семінару мали змогу відвідати інтегрований урок мистецтва з теми «Театр» у 1-Б класі (вчителі Кухар М.П., Мельни-чук К.М.). Цікаві завдання з математики та фізкультури виконували учні   1-І класу на інтегрованому уроці під керівництвом учителів початкових класів Ярової Г.М. та Джаламаги А.В..

Фінальний виступ учнів 1-х класів під керівництвом учителя початкових класів Пелипчук А.В. вразив присутніх своєю яскравістю, креативністю та професійною майстерністю.

Методичний тиждень історії і правознавства

Декадник методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу

 

Засідання педагогічної ради за темою «Концептуальні засади розвитку акмеологічного навчального закладу».

1 листопада 2018 року  в комунальному закладі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради» відбулося засідання педагогічної ради за темою «Концептуальні засади розвитку акмеологічного навчального закладу».

Засідання педради – подія досить звичайна, передбачена планом роботи, однак  відбулась активно, цікаво, творчо, креативно, в теплій атмосфері   діяльнісного навчання і мала високий коефіцієнт корисної дії для роботи учителів, для пошуку нових інноваційних форм роботи кожного вчителя задля навчання, виховання сучасного покоління та досягнення успіху, вищої точки, періоду розквіту особистості, найвищих її досягнень.

 

 

Майстер-клас «Використання мікроскопу на уроках в початковій школі»

31 жовтня вчителі початкових класів відвідали майстер-клас «Використання мікроскопу на уроках в початковій школі» під керівництвом Стельмаха І.М., вчителя біології.

Присутні ознайомилися з інструкцією з техніки безпеки, будовою приладів та з правилами роботи з мікроскопом. Проведено практичні вправи, які допоможуть вчителям цікаво та доступно навчати учнів 1-4 класів під час проведення інтегрованих уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика викладання математики у 1-4 класах

Учителі початкових класів під час осінніх канікул обговорили ряд питань організації світнього процесу, розглянули методику викладання математики у 1-4 класах. Під час проведення ділової гри вчителі 1-х класів  поділилися власними напрацюваннями за період навчання у НУШ.

 

Заходи для слухачів курсів підвищення кваліфікації КВНЗ «ВАНО»

13.09.2018 року наш заклад відвідали вчителі української мови та літератури Вінницької області, слухачі курсів підвищення кваліфікації КВНЗ «ВАНО», в рамках педагогічної практики.

Учителями закладу проведено відкриті уроки та майстер-клас:

  • урок української літератури у 11-Б класі з теми: «Правда жіночого серця в ліриці Ганни Чубач», вч.Дахнівська О.Е.

  • урок української літератури (позакласне читання) у 8-Б класі з теми: «Відображення людських якостей в оповіданнях О.Сенцова», вч.Калашник Ю.П.

    • Майстер-клас «Розвиток критичного мислення на уроках української мови та літератури» (вч. Миколюк Н.І.)

 

Засідання педагогічної ради за темою : «Формування життєвої компетенції «вміння вчитися» у учнів загальноосвітнього закладу»   

 28.03.2018 року у закладі проведено засідання педагогічної ради за темою : «Формування життєвої компетенції «вміння вчитися» у учнів загальноосвітнього закладу». Заступник директора Лепетун Л.В. довела усім  присутнім , що для формування компетентності «вміння вчитися» варто користуватися повним арсеналом методів і прийомів, які пропонує сучасна педагогіка і вимагає сучасне життя. Лише творчий вчитель, користуючись уже відомими методами і впроваджуючи зовсім нові, зможе навчити учня здобувати знання і підтримувати у нього прагнення вчитися.

                                                              Не можна людину навчити на все життя,
                                                               її можна навчити вчитися все життя.
                                                                                                                 Дені Дідро

     Вчителі початкових класів Голошивець В.П. та Коцюруба О.М. на практиці показали, що почитаючи з 1 класу, у учнів  формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в майбутньому професійному та приватному житті.

    Вчитель біології Войцицька А.В. ще раз підкреслила, що вчитель сучасної школи має змінюватись. Він поступово перестає бути джерелом знань і має навчати молоде покоління самостійно організовувати процес засвоєння знань.

    Вчитель початкових класів Рудницька Л.Ю. поділилися новим прийомом навчання «Фішбоун» та провела практичну роботу у групах. Адже обов’язковим завданням для вчителя майбутнього буде навчити учнів саморозвиватися — досліджувати факти і вчитися їх використовувати.

Семінар-практикум для молодих учителів 1-го року роботи з теми «Як зробити урок ефективним. Впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій»

27.02.2018 року о 14.00. на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 Вінницької міської ради» в рамках міської Школи молодого учителя «Стажер» відбувся семінар-практикум для молодих учителів 1-го року роботи з теми «Як зробити урок ефективним. Впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій»

До вступного слова були запрошені директор закладу Вітюк О.Г., яка познайомила присутніх з колективом школи та керівник міської Школи молодого учителя «Стажер», заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради» Олійник Г.В.

Координацію семінару здійснювала заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 Вінницької міської ради» Романюк С.В.

У теоретичній частині вчитель початкових класів Лебідь Р.І. розповіла про інноваційні технології, їх пошуки та проблеми.  Вчитель інформатики Бусигіна Н.О. – про використання «хмарних» сервісів та Інтернет-ресурсів в освітньому процесі. Вчитель математики Цегольник І.В. – про організаційно-діяльнісну гру як інноваційну технологію розвитку особистості школяра.

Практична частина семінару розпочалась з ділової гри «Модель структури уроку відповідно до обраного типу» з допомогою платформи  LearningApps, яку проводили вчителі інформатики Бусигіна Н.О. та Кривов’яз Н.М.

Крім того для молодих учителів проводились уроки:

  • Урок англійської мови у 6-А класі з теми: «Подорож Лондоном» – вчитель англійської мови Яремішин О.М.
  • Урок фізичної культури у 7-В класі з теми: «Розвиток фізичних якостей – вчитель фізичної культури Осаволюк В.А.
  • Урок української літератури рідного краю у 6-Б класі з теми: «За все, що маю дякую тобі…» (За творчістю М.Лукова – поета-пісняра із чарівного подільського краю) – вчитель української мови та літератури Штурма С.І.
  • Урок математики у 5-А класі з теми «Додавання та віднімання звичайних дробів» – вчитель математики Македонська Л.М.
  • Позакласний захід з основ здоров’я у 3-А класі з теми:«Психічна та духовна складові здоров’я»  –вчитель початкових класів Юрченко А.І.
  • Інтегрований урок з математики та основ здоров’я у 3-Б класі з теми: «Письмове віднімання багатоцифрових чисел. Безпека велосипедиста» – вчитель початкових класів Данильченко Н.В.

Гарним завершенням семінару стала релаксаційна хвилинка, яку провела практичний психолог закладу Слободянюк Г.О.